5 Replies Latest reply on Aug 3, 2015 2:48 AM by Ron Chappell

Erro opening any file (problema ao abrir qualquer arquivo)

Edvaldo Junior

Good morning!

I have a serious problem in my SolidWorks, after upgrading from Windows 10, the program no longer runs. The program opens up normally, but in time to create a part, or to open a file, the following error appears: "SolidWorks has encountered a problem and needs to close."

Strange because I have friends with the windows 10 running it normally. Already installed in 2013, 2014 and 2015, all giving the same error. Therefore, I conclude that the error is certainly not the version of the SW, but in some configuration it or even in the windows itself.

Could anyone help me? Someone had the same problem?

Does anyone know any channel, website, phone where I can contact to solve the problem?

I'm from Brazil.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bom dia!

Estou com um grave erro em meu SolidWorks, depois da atualização do windows 10, o programa não roda mais. Ele até abre normalmente, porém na hora de criar alguma peça (mesmo que do zero) ou ao abrir algum arquivo, ele da o seguinte erro: "O SolidWorks encontrou um problema e precisa ser fechado".

Estranho porque tenho amigos com o windows 10 rodando ele normalmente. Ja instalei o 2013, 2014 e 2015, todos dando o mesmo erro. Logo, concluo que certamente o erro não está na versão do SW, e sim em alguma configuração nele ou até mesmo no próprio windows.

Alguém poderia me ajudar? Alguém teve o mesmo problema?

Alguém sabe algum canal, site, telefone em que eu possa entrar em contato para resolução do problema?

Grato.