2 Replies Latest reply on Mar 18, 2015 10:40 AM by Jeff Mirisola

Catena Portacavi con sottoassiemi

Francesco Grosso

Buongiorno, Sono un utente con Solidworks 2015 che deve inserire in un assieme a 5assi una catena portacavi ad ogni asse. Io ho creato la catena sul sottoassieme mobile e successivamente legata al particolare fisso. Pero il tutto mi provoca errore!...Qualcuno sa aiutarmi?

• Re: Catena Portacavi con sottoassiemi
          Mark Kaiser

Translation:

Hello, I am a user with Solidworks 2015 which should enter into an assembly to 5axis an energy chain to each axis. I created the chain on the mobile sub-assembly and subsequently linked to the particular disk. Pero all error causes me! Help me ... Does anyone know?

Sorry, Francesco, I do not understand your question completely, maybe a screenshot of your assembly would help?  Are you trying to create an animation of the chain, or have it move as in real life?

• Re: Catena Portacavi con sottoassiemi
            Jeff Mirisola

Credo che volete sapere come fare la mossa carrier cavo nell'assieme di livello superiore? Assicurarsi che il gruppo portacavi è impostato flessibile. Fare clic sul gruppo sub nella struttura e selezionare il pulsante 'proprietà del componente. Giù sul lato destro della finestra che si apre scegli 'flessibile'.

I believe you want to know how to make the cable carrier move in the upper level assembly? Make sure that the cable carrier assembly is set to flexible. Click on the sub assembly in the tree and select the 'component properties' button. Down on the right side of the window that pops up choose 'Flexible'.