5 Replies Latest reply on Sep 26, 2013 5:21 AM by Stephane Kom Djike

Dupliquer une Surface

Stephane Kom Djike

Bonjour a tous,PW_SeiteEssai_SW1_122.JPG

en marge de mon travail de fin d'etude je dois reconstruire une surface. Jai reussi a reconstruire la moitie de la surface et j aimerai par symetrie construire l autre moitie. Mon probleme je n y arrive malheureusement pas et vu mes connaissance limitees sur le programme je viens a vous pour des propositions de solutions. Merci d avance.

cordialement

• Re: Dupliquer une Surface
          John Kreutzberger

Si vous pouvez créer un plan pour votre symétrie, il pourrait être possible. Une façon serait de créer une copie de votre surface en décalant à une distance zéro. Ensuite, vous pouvez reproduire cette fonction dans le plan de symétrie. Vous voulez mettre en miroir le corps de surface, pas la fonctionnalité.

This is a google translation, my own French was not good enough. Bon chance!

Stephane Kom Djike

Hello John

I tried to create a new plan but it didnt work. by trying to duplicate the surface with the function Mirror i cant chose the surface. I didnt really understand what you wrote please write it in englisch or german .

what are u meaning with displacing the surface to the zero distance?

And how can i make a copy from my surface?

thanks

Mark Kaiser

To make a copy of a surface, from the pulldown menus, insert>surface>offset.  Enter an offset distance of zero and choose the surface you need to copy.  This will create a new surface, in the surface bodies folder of the feature manager tree.  If you need to mirror just this surface, you can do so with the mirror feature, using the mirror bodies option.

John Burrill

Stephanie, In the mirror property manager, you'll want to click in the 'Bodies' selection box instead of 'Features' and then select your surface.

At this point, SolidWorks mirror feature can produce either mirrored features or mirrored bodies, not both at the same time.  So, you can't add your surface mirror to an existing mirror feature.

I hope that helps

John

Stephane Kom Djike

Hello Everybody,

Thanks to you, i tried it with your explaination and it is working. Have a nice day

Stephane