AnsweredAssumed Answered

Rigid assemblies / Ensamblajes rígidos

Question asked by Pablo Cetani on Aug 15, 2020

Hello, in SW2017 I am making an assembly with some parts and a subassembly, a hinge more precisely. The thing is, the hinge has movement if I open it by itself, but when I add it to the main assembly it stays fixed. When I click on the option "Make subassembly flexible" I get a poster with the following legend: "Subassemblies with design sketches must be kept rigid." I do not know how to solve it, I do not know what this poster refers to, I do not know another way of making sketches because if I do it from "Design" or "3D Sketch" in assembly it does not allow me to do operations such as "Extrude", for example. If anyone has the solution, I will thank them. Greetings, Pablo.

Hola, en SW2017 estoy haciendo un ensamblaje con algunas piezas y un subensamblaje, una bisagra más precisamente. El tema es que la bisagra tiene movimiento si la abro sola, pero al agregarla al ensamblaje principal se queda fija. Cuando hago click en la opción "Convertir el subensamblaje en flexible" me aparece un cartel con la siguiente leyenda: " Los subensamblajes con croquis de diseño deben mantenerse rígidos." No sé como solucionarlo, no sé a que se refiere con este cartel, no conozco otra forma de hacer croquis porque si la hago desde "Diseño" o "Croquis 3D" en ensamblaje no me permite hacer operaciones como "Extruir", por ejemplo. Si alguien tiene la solución se los voy a agradecer. Saludos, Pablo.

Outcomes