4 Replies Latest reply on Feb 16, 2017 5:53 AM by Alex K.

    Embedded user input text field - how to avoid hitting shortcuts?

    Alex K.

      Hi guys,

      I need your help!
      In my SolidWorks Addin (written in Object Pascal) I'm creating an own Featuremanagerwindow using the method ModelViewManager.CreateFeatureMgrWindowFromHandlex64.
      The handle passed to this method is a form (TForm) with a Treeview to show the component structure of the opened document as a BOM. There's also an input textfield (TEdit) I want to use as a filter to hide/show the matched nodes.
      As soon as I type something into the edit field SolidWorks is catching the letters and triggers the (assigned) shortcuts. The letters without a shortcut are no problem, the other ones don't even arrive the edit field.
      My SolidWorks is the 2014 x64 SP04 Edition.

      Tried everything without success, Google didn't help me either.

       

      Is there a way to disable shortcuts or any other solution so that I don't have to create a keyboard hook?

        • Re: Embedded user input text field - how to avoid hitting shortcuts?
          Alex K.

          Here's my Problem for the German-speaking community:

           

          Hallo Leute,

          ich bin dabei ein SolidWorks-Addin (in Delphi Object Pascal) zu schreiben. Dabei erstelle ich ein Featuremanagerwindow mit der Methode "ModelViewManager.CreateFeatureMgrWindowFromHandlex64". Als Handle übergebe ich ein Formular, das ein Treeview für die Darstellung der Modellkomponenten als Stückliste enthält. Hier möchte ich nun mit der Eingabe in ein Textfeld (TEdit) nach einzelnen Knoten suchen.

          Sobald ich jedoch etwas ins Editfeld tippe, wird dies sofort von SolidWorks interpretiert und für die getippten Buchstaben werden die jeweiligen Tastaturkürzel ausgelöst. Ich arbeite mit der SolidWorks 2014 x64 SP04 Edition.

          Inzwischen habe ich alles mögliche versucht, jedoch keine Lösung gefunden. Habe es auch schon mit einem lokalen Keyboard-Hook (mit einem Self-Pointer) probiert, aber SolidWorks hängt sich auf, sobald ich etwas eintippe. Ohne Self-Pointer werden zwar die Eingaben über den Hook verarbeitet, jedoch habe ich dann in meiner anonymen Callback-Funktion keinen Verweis auf das Dokument, in dem das Formular angezeigt wird...

          Der Idealfall wäre es natürlich mit Onboard-Mitteln von SolidWorks zu lösen, z.B. durch Ausschalten der Shortcuts, solange man sich im Edit-Feld befindet.

           

          Würde mich über jeden Gedanken und jede Idee freuen!

          • Re: Embedded user input text field - how to avoid hitting shortcuts?
            Andreas Rhomberg

            This issue happens without your Addin, we have several users here with the Text field Input problem using assigned shortcuts.

            I just talked to SW about this yesterday and was surprised to find that they never heard about this issue.

            We will try to get a RX capture and send it to our Var.